De senaste passen

Onsdag
Red i dressyrsadeln och ja den va skön inte att betvivla men jag är inte van att få ett så bra stöd! så det tog lite tid innan ja kom till rätta. Knas va almänt jobbig och visste inte hur man jobbade lång och låg eller hur man böjde sig för den delen heller. suck! Försököte få han lösgjord och jobbade mycket med galoppen för att få in näsan lite mer.
 
Hade inte görmycket tid på mig att finlira så tyvärr blev det lite haspigt. Dock fick jag igenom han hyfsat okej så avslutade där.
 
Lördag
Va lite trött och dan men tog mig även en kort liten uteritt på kvällen. Han var spänd som en fiol men gjorde inget dumt utan gick med en tveksamhet dit jag bad honom om. Vi mötte väldigt mycket farliga ting som fanns lite varstans på vägen men när vi kom in i skgen så slappnade han av mer. Gick bara in i skogen några meter och tog en mininrunda (ca 5 min) och traskade sedan hemmåt igen. Blev även lite trav på vägen hem när han slappnat av mer.
 
Söndag
"jag har nog blivit lite gamma, tkr de är jobbigt att rida ute när det regnar", så lät det när maria och jag var påväg hem från tävlingen och det bara öste ner. Vi hade planerat att rida ut men som sakt det ösregnade!
 
När det var ett kort uppbehåll så gick vi ut i alla fall men belönades med världens ösregn efter några minuter. Men det var bara till att fortsätta. Fortsatte rida in i skogen. Kom sedan ut där vi körde världens galopp sist och de märkte herrn. Tanken va lugn fin trav åt ena hållet och lugn fin galopp åt andra. Trodde jag ja, Trava gick bra fick ett himla tryck i honom och han tågade framåt. När vi skulle vända så körde han någon form av capriol och glädje studs i galoppfattnigen så vi blandade galopp och trav.
 
Galoperade först några gånger men då var det ett himla slalomspår på vägen då ALLT var farligt i skogen! men han skötte sig. Fick även gå igenom ett litet dike som inte alls var farligt. Duktig powni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback