träna på?

Det vi just nu måste träna på är följande saker.
 
1. Övergångar
Det som är svårast för oss nu är övergången galopp till trav. Han får svårt att få in bakbena och det blir fläningt, det är även här som jag tror jag behöver mest hjälp. Sedan är det alla övergångarna överlag. 
 
2. Fattningar till galopp
Som det står, våra fattningar är just nu katasråf när jag sitter ner i traven. Jag får itne till det och han orkar inte från den fisiga galoppen.
 
3. Ställa
Vill kunna ställa han innåt och utåt i volter samt rakspår oavsett gångart. Det har med lösgjordeheten att göa men även att han skall klara av att fotsätta springa rakt utan att falla in eller ut. Knas har inte riktigt förståt syftet.
 
4. Vänstersidan
vänstersidan måste bli lika bra som höger, jag vill kunna tvära lilka lätt åt vänster som höger, jag vill kunna göra likadana "öppnor". Tyvärr så har ja en tendens att nöta de som är lättast...
 
5. Tempot
Tempot i traven MÅSTE bli bättre. Takten har vi nu ska vi bara gasa upp lite för det är fistempo ala fis, blir bätte men måste bli ännu bättre.
 
6. Travökningar
I nuläget kan jag bara öka när jag rider lätt och han föstår inte alls när jag berom det nedsutet så detta ska vi försöka få bukt med. Jag inte inte lagt något vidare krut på det då jag just nu även fokuserar på att sita ner...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback