Tjörns Ridklubb 6 Juli 2013

6 Juli Tjörns Ridklubb
LC:1
 
 
Framridning
Körde på ett vinnande koncept trodde jag och började min framridning ca 1 timma innna start. Hade med mig Tessan och jossans familj som suport. Knas kändes superfin lite lätt rädd för ena hörnet med en katt i skogen men de va ingen som ställde till de med problem. Vi gjorde en superbra galoppfattning åt höger. och skulle sedan göra en åt vänster... Trodde jag. Han totalvägrade och bara rusade så testade några gånger till och de gick bättre. så avslutade där. Skrittade mycket med honom och tänkte lite på mina öppnor.
 
Banan
Fick skrittat ett varv innan startsignalen och knas kändes väl lite småskeptisk till staketen men som vanligt gick det att övertala. Vi körde en "safe" ritt, varken för mycket tryck eller för lite. Utan i ett lagom tempo. Bra vägar och en knas som lyssnade. Förutom när vi kom till galoppfattningarna. Båda totalkrachade för oss och på den ena så va de katastrof så jag valde att rida fel väg, för att få till en bättre fattning för knas räkning. Var nöjd med min ritt och tyckte den va godkännd men inget mer. Dommaren tyckte snarare tvärtom och procenten va inte direkt något att hurra för.
 
Att förbättra
Bättre fattningar till galopp
* Bättre övergångar
* tänka lite mer på den "påbörjade öpnnan" vid rakspår
* Rida mer framåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback