Dagens Träning

Torsdag
Jag var sent ute idag så padocken som var bara var sölig på dagen hade nu hunnit att frysapå! Tacksam va ja när ja upptäckte att  någon smart hade sladdad banan i vartfall så de va inte berg och djupa dalar utan hyfsat slätt.
 
Valde att longera på samma volt som innan då den har varit saltad med jämna mellanrum, knas kändes finfin och hyfsad lugn. Satte upp och skrittade runt lite och gjorde många slalomvägar för att få han lite mjukare i sidorna och få med bogarna. I traven lugnade han ner sig betydligt snabbare än sist vi red, visst låg han på men de gick snabbare och bättre att få han lugn idag.
 
Vi fick även en liten dust vid samma plats som sist då han inte ville gå mot staketet men idag så kom ja åt han mycket bättre, satte mig ner direkt och jobbade med honom och resultatet kom oväntat fort. ingen är gladare för det än jag!
 
Fortsatte att arbeta på lite i traven och avslutade sedan med en lugnt galopp i det varvet som han är starkast i av en andlening. jag litade inte på underlaget och kände inte för att fräsa iväg i en galopp som han är svag i och få han osäker.
 
hursom va ja supernöjd med knas idag och nu längtar ja så till i morgon då dressyrsadeln ska på!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback