Lastningsproblem...

Ja alla har vi någon gång varit där eller känt någon som varit där. Idag så skulle de lasttränas och ja bakade till släpet och jag och lillen tog och laddade för fulla muggar.
 
Låångerlinor, handskar, godis, hö och soppkvastar...
 
Knas kastade sig bak två gånger sedan fick han en liten kvast upp i rumpen och då ville han inte baka utan gick på utan problem stod och mumsa hö och vi lämade han där en stund. när den tussen var uppäten lasta vi ur tog ett varv på gårdsplan och lastade igen. denna gången utan någon kvast i röven utan han bara trampa på direkt. Så han fick äta all sin lunch där inne idag och så hoppas vi på att han är lika snäll i morogn med...
 
knäppaste knas hästen.
 

Kommentarer
JennyM säger:

Nej Jag vet inte, det kändes väldigt olustigt.. Men men vi får väl se vad som händer..

Vad skönt att det trots allt gick såpass lätt. Jag tycker det är effektivt just med mat och att det liksom inte händer mer än att man går in och käkar lite och sedan går ut.. Det fick min att springa in i transporten iallafall ;)

Ja jag är nöjd med honom verkligen, dessutom att han gör båda delarna eller så. Det gillar jag :)

Ja jag tror mer att du kan rida på stora banan fast rida som det hade varit en kort. Just för att dom har staketen och bokstäverna uppsatta. Iallafall denna gången :) Det är nog lättast att rida LC programmet fast på lång bana, annars blir det nog dumt att hålla iordning på bokstäver och sådär. Men hon sa att du kunde maila henne innan bara så fixar hon ett program. Anledningen är att det finns inte så många som kan bygga om banan, plus att dom flesta brukar vilja rida på lång bana. Men man är välkommen ändå :)

Ja men vad roligt, klart ni ska åka in och rida lite. Då får ni ju lite rutin i lastningen med, det är ju alltid bra :)
Råkade hitta ett klipp idag när jag letade stream från bruksprovet, tänkte på dig då :)
http://www.streamcode.net/hastcoach/ handlar om svårlastade hästar ;) Lisbeth är förövrigt från Borås, tror fortfarande hon bor någon km ifrån där jag har min häst.. Nu verkar ju din inte omöjlig, men alltid bra att ha alternativ! :)

2013-02-27 | 00:24:00
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback