Dagens Pass

Lördag
Då det kommit mer snö och jag var sen till stallet idag så valde jag och lillen att ta en liten uteritt i samhället på kvällskvisten i nysnö. Knas låg på lite i början men så fick han gå av sig lite så blev det bra. Vi tog även en liten trav och förutom att ligga på och tycka de var toppen så skötte han sig galant. Jag gjorde några halvhjärtade försök till halvhalter men de var bara halvhjärtade som sakt. Efter att vi travat lite så känned han mer avslappnad och jag kunde länga tyglarna lite åt han och mot slutet så frustade han och björk i kapp,
 
 
Det finnt nog få saker som är så mysiga att göra en lördagkväll än att vara med sin älskade powni i ett stilla tyst samhälle med massa nysnö omkring sig!
 
<3
Björk
willson
 
 

Kommentarer
JennyM säger:

Ja men visst ska det bli roligt :) Jag tror att Borås kommer kunna ta emot Emma sedan, för jag tror att dom nya tränarna inte kommer vara så långvariga. Vi kanju prova till hösten igen om träningarna funkar bra :)

Vårat ligger ca 12km från stan, vi har ridhus och 7kg hö, havre, betfor och mineraler ingår. Alla pass på veckorna sedan delar vi på helger. 2500 plus om man vill ge mer hö då... Eller ensilage ;)
Jag hade hemskt gärna haft dit någon mer, just nu är det bara jag och hon som äger stallet. Lite tråkigt för jag hade gärna velat ha någon att rida ut med, hon rider aldrig ut...

Annars finns det ju ett ställe som är toppenfint i tosseryd, bara några minuter från stan.. Dock väldigt dyrt har jag hört.. Sedan finns det en bit från sparsör, dom har iallafall ett väldigt fint ridhus! Där vet jag inte så mycket tyvärr, mer än att hon som har det kallas för Nina. Väldigt trevlig i telefon iaf ;)

Det finns några stall sådär, men dessa är väl närmast och sådär :)

Vårat stall har både tvättmaskin och torkrum, dock brukar hon som äger stallet tvätta åt folk hon har så att hon tar emot täcken och sådär för tvätt och så tar hon lite betalt. men hon brukar vara snäll mot mig och dom som stått där innan om man vill ha något tvättat så kan hon säkert göra det.
Jag förstår dig, ska man hålla igång dom så måste man nästan ha ridhus faktiskt! Men vart står du nu då?

Åh tack så hemskt mycket :) Ja det ska bli kul att få börja komma ut lite nu igen, jag saknar att tävla så himla mycket!
Jag tränar för Peter Härnstam nu, ja nu var det ju ett tag sen men jag ska fortsätta för honom även om jag ska träna för Emma med :)
Jag tar 150kr om man vill träna för mig och det är hyffsat nära, måste jag åka flera mil så kanske jag får ta lite mer men ;)

2013-02-10 | 02:40:42
Bloggadress: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback