Träning för Maria Hagström

Söndag
Idag stod det hoppning på schemat. Började med att få ignåg han lite för mina hjälper utan att han skulle försvinna iväg. så de var länga i lättsists på långsidan och sedan samla ihopp på volt på kortsidan. Märkte tyvärr att min skänkel blev en aningen fladrig så fick jobbat med det lite.
 
Sedan kom vi ann på ett travhinder. Tre bommar och sedan ett kryss. Knas hoppa kalasbra och man märke att poletten ramlade ner från förra gången. När vi kom ann andra gången så kunde han de där och ansträngde sig inte direkt med att lyfta så det blev till att höja! Tog den några gånger och fortsatte sedan rida på två sockerbitar i en form av rosett.
 
Travhoppade första hindret landade i rätt galopp så fortsatte jag, annars tog vi det i trav. Efter ertt tag så kunde han det där med så då fick vi höja och vi red an i galopp. Blev de fel så fick vi fatta om rätt. Dock blir knas väldigt taggad så de gäller för mig att samla hopp han och ha koll på yttersidan annars så går de fort!
 
Är vädligt nöjd över dagens träning och det var faktist lite skoj även om de går fort och blir högt! Man märker även att knas tycker det är skoj då han har en helt annan budning nu än sedan sist.
 
Att tänka på
* Ha koll på yttertygeln
* Tårna ut
* Lägg en volt om det krävs
* Fatta om till rätt galopp om det blir fel
* Titta fram
* Lungt och fint
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback