Dagens träning

Söndag
Tog fram longeringen idag med så ja hade dels ont om tid och dels helt slut i kroppen efter att ha slängt upp en massa höbalar själv på loftet.

Idag så var han lite stroppig och hög bär vi började med gummibandet och kom sig inte riktigt till ro. Trots det så gjorde jag extremt mycket tempoväxlingar som han lyssnade gudabra på!

I varvbytet så hittade han sig direkt på låg och låg vilket var kul att se. Här i högervarvet så har han en tendens att ligga i ett mer bekvämt tempo när vi rider så jag försökte hela tiden att få igenom mina olika tempon och bibehålla hans långa och låga form. Blev lite blandade resultat men mot slutet så gick de betydligt bättre.

Bytte varv igen och jobbade lika dant här. Men istället för att bli springig i detta varvet så vill han springa på en större volt än vad jag tillåter. Han tycker helt enkelt det är för jobbigt att sätta in bena men efter några protester i form av att försöka se ut som en struts i två varv men han insåg nog att de va jobbigt...

Summa sumaru så försökte ja eftersträva en aktiv bakkärra med en höjd rygg och en lång häst. Knas skötte sig kalasbra och vi avslutade på topp.

Nu ska ja försöka kunna arbeta på samma sätt uppe på ryggen i morgon med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback