Dagens Träning

Lördag
Eftersom ja har åkt på en förkylning så var tanken bara att jag skulle känna lite lätt på honom och göra lite mjukgörande. Tyvärr så ändrades min plan ganska mycket väldigt fort.
 
I veckan har knas inte fått göra sådär vansinigt mycket. Vi hade en uteritt på ca 45 min i onsdags och ja det var la allt som han fick göra denna veckan och spring i padocekn.
 
Hursom började longera. han va lite sprättig i ena varvet men inte så farligt longerade lite extra så han skulle springa av sig och så att ja skulle slippa det uppe på ryggen.
 
hoppade upp och körde mycket volter. fortsatte med att köra "överaskningstekniken" och tyckte att de funkade helt okej han lyssnade bra på skänklarna så satte vi igång med traven och de första två stegen va sega men sedan körde han sitt jäkla race! jag körde massa volter hit och dit men han vägrade att sammarbeta. Så fort ja la mot skänkeln för att få med bogarna så fattade han galopp. Försökte ta lätt ta i tygeln för att han skulle stanna och bryta av men nej inte det. han körde sitt lokomotiv och vägrade.
 
Mjuk var han redan men nu var det ju så att bogarna skulle med. Han gick bra mot ena sidan men så fort ja försökte vända bort från den så kollapsade allt. Jag fick han inte lugn i traven utan de va mest springig. Blev några steg som han fick massor av beröm och då han även bar sig bra men de stegen går att räkna på två händer.
 
Körde mycket S-bågar alltså inga serpentinger utan bara slalom i slutet och så fort han lyssna minsta lilla så bröt jag av klappade och gick in.
 
Det enda positiva med dett passet var galoppen. Den va lugn många gånger och bärig samt bra volter bara han hade lyssnat på avsaktningen med så hade ja varti liiiite mer nöjd.
 
Nej inget pass att minnas. i morgon var tanken löshoppningn men ja kommer sitta upp i morogn igen och hoppas på att de kommer bli ett azum pass! Ska försöka rida efter känslan som ja hade sist med maria! Ja ni ser själva här nere hur jäkla azum passet var!
 
vill ha detta igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback