Dagens Träning

Måndag
Började ta han på linan som vanligt för att kolla läget. Han verkade helt okej inget konstigt alls. Känns snart som ja kan ta bort linnan om de inte är någon speciellt eller liknande.
 
Hoppade upp och red mycket i skritt och på 40x20 bana som ja gjort upp. Sedan så körde jag snett igenom och mycket på medellinjen med och  utan staket som hjälp. Använde även benen mycket så att han ska börja hoppla ihopp det med och mer.
 
När han gick i ett avslappnat tempo så började jag trava. Katastrofen var ett faktum för att rida på rakspår och inte ta allt fö mycket i munnen på honom var ju bara att drömma om. Fick däför lägga någon stor volt här och där med delade resultat. Åt vänster gick de hyfsat bra. Han var lite bättre idag vad de gällde den "elektriska" tygeln samt att följa mina skänklar. Åt höger hade vi katastråfbogarna igen... Försökte att "återställa" många gånger mer än vad jag bytte varv och gjorde även två nya saker mot slutet som verkade funka hyfsat bra.
 
Det tog oss nästan 30 min att bara komm i ett lugnt och behagligt tempo där ja hade sytråd och visst fasen fick jag jobba med mina ben men han lyssnade på det jag gjorde. Då han sköt tu bogarna mot "utgången" så tog jag och utnyttjade detta faktum lite och red volttilbaka. alltså vi travade långsidan passerade hörnet ibland på spåret och iblan något steg innan för att få skänkeln. Sedan passerade vi såpass runt att vi sedan kunde tava på rakt och byta varv för att göra samma sak i nästa hörne.
 
Han kändes rak och fin efter volten vilket var positivt och han lyssnade helt okej när vi gjorde det på långa långsidan. Försökte sedan att göra det på kortsidan så vi slapp rida rakt så länge men då blev det lite svårare eftersom att öppningen har någon konstig dragkraft...
 
Jag gjorde även så ibland när vi var på den svåraste delen och han sköt ut bogen så saktade ja av till skritt och vände han nästan med bara benen och fick nästan till en bakdelsvändning och när vi var "borton hindret" så började jag trava.
 
Passet avslutade med lite lättare slalom i nedsutten trav och han fick sträcka ut halsen och bära sig samtidigt. Är mycket nöjd över dagens pass och längtar till morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback