Packlista

Ja i morogn så åker Knas på nya äventyr för en vecka medans jag är i polen och umgås mig mätt på mormor och farmor.
 
Tänkte skriva upp packlistan mest för min egen skull men även för framtiden med ibland.
 
Utrustning
* Sadel
* sadelgjord
* schabrak - bruna kingsland
* Träns - remonten
* Fegisremen
* boots - svarta plats utifall mkt lera och skoning skulle ske
* skydd fram och bak - hööks + damaskerna
 
Täcken
* Stalltäcket 200g
* brunrutiga vintetäcket
* skrittäcke - lamicell
* bruna fleacen med hals
 
Mat
* 7 påsar med kraft - en påse om dagen
* E-vitamin
* Äpple
* Rosa hinken
 
Willes Kläder under transporten
* Stora bandagen
* Bruna lindor - cartago
* Bruna Teddytäcket
* Bruna lädergrimman
 
Jag
* Hjälm
* Stövlar
* Ridbyxor - svarta eruostar eller gråa KL
* Skärp - bling
* Jacka - KL
* Ridhanskar - vinterfodrade svarta + tunna
* Fleace - KL
 
Övrigt
* haggrimma
* schampoo
* Grumme såpa
* Hinken med borstar
* Paddar - Mias RS
* Gråa "settet" - Lamicell schabraket + lindor
* Luddbootsen
 
 
Ja det blir lite saker att ha med, trotts att det bara är en vecka. Men det är exakt lika samma saker som åker med om han kommer vara borta en månad. Den ända skillnanden från förra gången är mängden täcken. Förra gången var de ju nästan sommar. Troligtvis kommer det även blir mer täcken nästkommande gång han åker till maria för då blir det mitt i vintern 14-15 december och då stannar plutten där en månad och jag kommer inte komma förbi en ända gång!

Kommentarer
JennyM säger:

Haha, ja det tänkte jag faktiskt också skriva om.. Du anar inte hur mycket jag undrade när jag började kika på hur det skulle gå till så jag förstår dig! ;)

Jaha vad kul, det är väl en del folk där med?! :) Ja det förstår jag! Det underlättar ju helt klart att ha ett ridhus. Men ibland blir jag irriterad på mig själv, för man blir så bortskämd haha.
Ja men Göteborg måste ju vara sveriges bästa stad så förstår om ni drar er däråt sedan! :) Det är ju nära till stenungsund med som du skrev! :)

Men jösses, då har du gått igenom en hel del med hör jag! Usch vad jobbigt för dig. Som om det inte skulle vara nog att behöva oroa sig med en sådan diagnos liksom?! Då ska man behöva dras med att inte känna sig trygg med sina läkare också. Vet på sätt och vis hur det är då jag kämpat med dom (förlåt) idioterna, flera ggr. Jag har tillochmed anmält Borås en gång då jag krossade min tumled/handled när jag ramlade. Dom sa ju givetvis att den var stukad trots röntgen och så..
Efter 3 månader åkte jag tillbaka och det visade sig att dom blandat ihop patienterna eller något sådant och jag fick åka och steloperera min led på sahlgrenska samma vecka. Istället för två-fyra veckors gips och helt återställd blev jag op. tre ggr + stelopererad då och sjukskriven i nästan ett år! Men jag fick rätt och fick lite ersättning. Givetvis så hjälper ju inte det mig, men nästa gång är det något allvarligt dom missar om man inte säger ifrån!

Men usch vad hemskt för dig! Men antar att det var en godartad och att du är bra nu iallafall?



2012-10-27 | 01:46:11
Bloggadress: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback