Dagens Träning

Tisdag
Idag hade jag bestämt träff med Nathalie i stallet och vi skulle ta oss en tur ut i skogen. Enligt min telefon så skulle det sluta regna efter 12 vilket passade mig ypperligt bra! när jag kom upp vid 12 tiden så började det att spricka upp och vädert såg lovande ut. Vi gjorde iordning allt som skulle fixas och sedan så begav vi oss ut i de fria. Eller ja ut i skogen i vartfall.
 
Knas hade liiiite brottom i början men när han insåg att gammle mannen peji inte tänkte gå fortare så saktade han av och slappnade av desto mer. Vi gick allt ifrån "djup" skog till trafikerad väg och även bostadsområden. Knas tyckte de va helt ockej ävne när regnet plötsligt började vräka ner så tycktes han inte tycka att de va sådär vansinigt jobbigt.
 
 
 
vi kom sedan till en bro som var gjord av trä (helt okej att pasera med häst) och så låg de lös på den. Taktiken här var att han skulle gå pompeji rakt upp i rumpan och de gjorde han knas skötte sig bra men tyvärr så gjorde löven att de va vanisnigt halt så han fick väääldigt brottom av och lite snubbel när benen åkte åt alla håll. Ingen skada skedd men nästa gång ska vi nog försöka gå där när de inte är några löv på.
 
Summan av kademuman så tyckte jag att han skötte sig fantastiskt bra och i morgon så bär det av till lite djupare skogar.
 
jo juste lite tråkigt men har beslutat mig för att strycka mig från tävlingen nästa söndag. Fick jobberbjudande och med tanken på det som hände i helgen så känner vi (jag) mig inte riktigt redo. Berättar mer om mina planer i ett annat inlägg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback