Senaste nytt!

Ingen kan ha missat att Knashästen inte är den lättaste att sko! Hade en hovslagare som skulle va sååå bra och hjälpa mig för ca exakt ett år sedan. det hela kalaset slutade med att Stackars pownin blev så rädd att han gick omkull på gången för att han ville itne!

Hursom så hade jag ett helvette framför mig. Det tog en månad för mig bara kunna få lyfta en framhov. Att hålla i den va en annan femma! Efter det så började jag banka lite lätt med hovkratsen och så höll ja på som en idiot fram och tillbaka.

Sedan kom in räddare i nödenm, Agne! Han är en äkta hästkar och så himla bra att ha och göra med. Visst tycker han säkert att ja är lite dum i huvudet och skrattar åt mig men han är ärlig och säker till när det blir för mcket.

Nu i fredags så skulle knashästen skos fram för första gången sedan hans "okycka". Agne har verkat honom dem mesta gångerna efter det och det har gått bra även om det råder delad åsikt om bakbena.

Vet har skrivitt ut plegg för att ha första gågen och jag hade glömt att ge maria det. Så planen blev helt enkelt att verka och sedan testa Agne fick avgöra om han tyckte de gick eller inte.

Döm på min förvåning när Maria ringer upp och frågar vart är problemet? Agne hade skott honom på 35 min han hade stot lugn som ett ljus och inte brytt sig! Han tyckte de va lite obehagligt när sömmen skulle bankas på åvansidan hoven men inget konstigt. Lycklig Tjej!!!

Dam han e duktig min knasboll! Så nu har han fina prada dojor fram! Får vi dock se hur länge de stannar på... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback