Dagens Träning

Onsdag
Trots regn bestämde jag mig tidigt att det inte skulle få stoppa oss. Jag kommer ju någon gång vara tvungen att rida i skitväder när vi kommer ut på tävlingsbanorna så lika bra att börja träna redan nu.
 
blev lite sen till stallet så började att planera om min uteritt till ridpass i sandlådan i stället men Linda va så snäll och ställde upp på en liten tur. Vi bestämde att ta den lilla rundan i samhället där det är grusat och rätt så lugnt så så blev det. Det regnade mycket till och från men det gick bra. Hade halvlånga tyglar på knas och bad samtidigt om en lång och låg form. Knas svarade mycket bra på detta och hela ridturen va mycket trevlig och lugn.
 
Doris som var med oss hade ett sjuhelvettestempo men knas trampade på så gott han kunde men sista uppförsbacken som är precis innan stallet så trampade han på rejält och arbetade med hela ryggen utan att öka farten eller springa på. Dett är något som gillas att han söker arbete själv.
 
Turen va mycket trevlig och han uppskattade nog detta. Längtar redan till morgondagens träningspass!
sommartjock!

Kommentarer
Linda h säger:

Va skönt att komma ut och rida lite, de får vi göra oftare :)

2012-11-07 | 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback