Lördagens Träning

Lördag
Började med att ta ut knas i korallen och longerade honom. Han var bra brötig och ville inte hålla sig på ytterspåret utanträngde in mot mig väldigt mycket. Jag försökte tillrättavisa honom flertalet gånger med min kropp och ljudmässigt men nja de gick la sådär. Dels så är korallen supertung att springa runt i så ja kan förstå honom varför han inte vill vara där ut utan here trampar runt där det är lite lättare.

Hursomhaver han blev trött fort och lyssnade bra till avsaktning och igångsättning. Tog sedan och hoppade upp. Konstaterade dock att ja får nog tag och öva på de där med att hoppa upp från marken jag va inte något vidare vig så de va till att ta pall.

Satt och och skritta runt i början. Han kändes betydligt mkt mer "rakare", kunde ha han bättre mellan hand å skänkel vilket va väldigt roligt. Kunde även ha han rak i traven vilket ja inte kunde sist så stor förbättring! Tog sedan och fattade galopp och ja de va glockrent la bara om skänkeln och sa "gaaaalopp" så rullade han över fint. Vi tog inte så mycket utan när han sprang på i två varv så bytte vi och gjorde samma sak där. Lite svårare att få rätt galopp men han satte av galopp så de var vi nöjda med.

Tog sedan och skrittade ut med han runt några hagar och sedan in i padocken. Blev möte med gärsklippare och de gick bra Maria ledde självklart runt oss så de kändes bra det med.

Gud skulle kunna sitta på han i timmar och bara galoppa runt runt runt. Så härlig galopp!!!!

Saknade älskade lilla powni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback