3-årstest

Åkte iväg idag och kikade på treårstestet med Linnea i stallet. Var underbat skönt varmt väder tyvvär blev de lite bastu inne i ridhuset och även väldigt jobbigt för hästarna. Många skötte sig riktigt bra och vissa undrade man lite varför de "tvingade" på sina små söta på att åka på detta när man såg att de va tydligt mkt kvar som saknades utbildningsmässigt tyvärr.

Tog massvis med bilder och här kommer några!










luftigt?





Behöver ja säga att ja gillade han?

läskigt...







en till bläsare















söt och taggad

nyfiken i en strut












ALLA bilder är copyright!!!


Kommentarer
Linnéa säger:

Att du inte tog med failbilden på hästen som plöjde igenom hindret. ^_^

2012-05-02 | 15:44:31
Bloggadress: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Emma säger:

Såna finingar!

Jag har en utmaning till dig på min blogg om du har lust. :)

2012-05-04 | 15:37:48
Bloggadress: http://emmasgarderob.blogg.se/
Caroline säger:

Hej de sista bilderna är ju på min:) kul! Får jag låna bilderna om jag länkar till dig? Ha en bra dag:)

Svar: Självklart får du de om du länkar :)
C a r o l i n a

2012-06-20 | 10:32:00
Bloggadress: http://Internationalshowjumping.se
Myran säger:

Tror aldrig jag sätt den frambenstekniken som hästen med stor bläs har på bild 12 och 13 räknat uppifrån. Framhovarna vikta åt höger eller vänster har jag sett men inte vikta åt var sitt håll....

Fast jag håller inte med dej om att det är synd att vissa inte var tillräckligt tränade...
I mina ögon SKA inte en 3 åring vara färdigtränad i så ung ålder. Man ska BÖRJA träna den att bära ryttare och hoppa småsmå "pinnar" mellan påsk och sommarbetet för att sen gå och ha ett trevligt sommarbete tills man försiktigt börjar om igen i september när sommarbetet är slut....
Jag vill ju att mina hästar ska bli gamla och kunna tävla tills dom är 20+.
Men jag ser ju hur andra köper en 2 åring som dom sen börjar TRÄNA både i dressyr och hoppning i ridhus för instruktör....
Dom har oftast hunnit avverka både 3 och 4 olika hästar medans jag har min enda....

Jag är nu inne på min 3e tävlingshäst och han är nu 21 och enligt både vet och hovslagare i bättre skick än tidigare.
Dom 2 tidigare har blivit 22, gick hastigt bort i förtid pga skimmelcancer, och 28 år som gick bort pga Cushings..... Så ärligt talat vet jag inte hur gamla dom kunde ha blivit om dom inte blivit sjuka...

Svar: Hej! Självklart är de så! Med färdigträbad eller vad de nu var ja skrev så menade jag mer bättre förberedda för de som skulle komma. Jag är precis som du tkr inte man ska stressa in en häst i utbildningen. Vissa av dem små krakarna som va där kunde krypa ur skinnet för de va så rädda eller inte riktigt viste varför de fanns bommar i vägen. De blir ju ändå en stor summa pengar äg slänger ut. :)
C a r o l i n a

2012-06-20 | 21:34:49
Caroline säger:

Fick du min kommentar?Skickade från mob nämligen.

Svar: Japp :€
C a r o l i n a

2012-06-21 | 10:21:58
Bloggadress: http://internationalshowjumping.se
Myran säger:

Aha, var dom SÅÅ illa förberedda.... Stackars krakar :(

Svar: ja inte alltid lätt. självförtroendet hos många blev nog inte helt på topp efter denna dagen =( synd för alla va dem fina men man fick intrycket lite att "detta ska göras så gör vi det" oavsett vad hästen "vill"
C a r o l i n a

2012-06-21 | 17:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback