Dagens Träning



Söndag
Började med att longera. Han va pigg och allert och hade heeelt glömt bort vad halt och sakta av var. Så ja började att ta itu med dem och sedan så satt de rätt så bra. Han bjöd på fint utan att springa iväg och sedan testade ja även att sätta på inspänningar och fatta galopp för att se om de hjälpte något. Han va väldigt tveksam till dem där sakerna då han först inte ville gå fram fast att dem satt på löstaste. Sedan så gick de utan problem vi fattade några galopper och ja tyckte mig inte se någon tendens till bakutskutt fast hade ja inte haft dem på så tror ja heller inte att de skulle kommit något.

Hursom, jag hoppade upp själv idag och linda höll oss bara så att han inte skulle sätta av i någon fart. Reda med graman idag för att dels ha en hjälp så han inte drar upp huvudet i skyarna och dels för galoppen. Satte betydligt er krav på han idag och han bjöd på fint ändå. Nu i efterhand så kändes det bättre än vad det var =). Vi travade även en del och även här kändes det att han hade krut i kärran. Fick till några fina sträckor och som vanligt dör han lite på kortsidan men de gick, fast vääääldigt långsamt.

Sedan kom vi till galoppen och ja vi fattade den blev två steg sedan kom första kicken, jag satt kvar vi fick några till steg de blev en kick till några mer steg fast nu hade han ökat temot rejält och styrde även innåt mitten. Jag tyckte de va dags att sakta av lite och så kom kick nr tre och ja jag flög i marken igen. Knas fick sadeln under magen och sprang i ett jäkla tempo. Fick fångat in han och konstaterat att allt var mirakulöst helt även hästen. promenera lite med han, satte på sadeln igen och lopngera med den. Oberör! Ja valde att inte sitta upp igen då sadeln va mer eller mindre dränkt i padockens grus och jag kände mig inte " skakis" så de e bara att köra nästa gång igen...






















Mer bilder kommer senare, bla galoppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback