gårdagens träning

Fredag
inget blir som man tänkt sig! Fik snabbt ändrat om mina planer för i går och eftersom ja inte kunde rida ville ja inte att knas skulle bli stående så ja tog och longerade honom över lite hinder.

Han har lätt för sig nu och vet vad det handalr om när ja manar på han mot hindre så de känns skönt dock måste ja placera hindret lite bättre då våran stora volt blir lite trixig för han i ena varvet och han hinner inte räta upp sig och är väääldigt nära staketet varje gång. Detta gäller dock bara i högervarvet och han har inte problem att ta hindret snett vilket känns bra men det är just vägen efter som han inte alltid hinner balansera upp sig igen. Det kommer ju att komma med tiden men ska va dumt att han klantar sig innan och kanske ev blir rätt så då väljer jag att istället flytta fram allt lite i ena varvet.

Han skötte sig som vanligt eemplariskt och lyssnade väl på ´mig vilket kändes skönt. han lyssna på galopp trav och halt komandot utan problem och va sådär härligt lugn och fin.

Mina förhoppningar idag är att om ja inte får hjälp så kommer ja att sitta upp själv dock i korallen. går det bra där så kanske ja har mod nog att traska bort nästa gång till padocken och rida där. Är super pepp på detta och så sjukt ridsugen! Är ja själv blir de självklart inga bilder men ska försöka filma istället så kanske ja kan ta lite skärmdumpar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback