Dagens ridpass

Tisdag
Tanken va först att han skulle få longera sig trött och jag ville ha gjort många galoppfattningar. Tyvärr var underlaget i våran "korall" såpass dåligt att han snubbla till flertalet gånger redan i en lugn trav så jag tycte inte de hade vart helt okej att driva på honom fram i galoppen utan jag nöjde mig snällt med de tre fyra varven i trav.
 
Tog sedan och satte upp och beslutade mig för att stå still länge när ja satte upp vilket även knas gjorde så han lyssna bra. ibland lite för bra för minsta lilla ja krama om tygeln så tvärnitade han, sötnöt! Tog och skritta runt lite granna i båda varven och gjorde ven många svängar och krusiduller. Han lyssnade på fint och jag beslutade mig för att trava lite. Blev dock bara på den torra delen av volten och inte hela volten då de stod en pall ivägen så fint. Knas skötte sig exeptionellt bra och ja va mer än nöjd.
 
Passet vara bara 5 min på ryggen men det va andra gången vi var själva så ja är sjukt nöjd över honom! längtar till nästa ridpass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback