Gårdagns ridpass

Måndag
Måste säga att min lilla prinskorv förvånar mig för varje gång ja sitter upp! Av någon konstig anledning (som blev bra) så börja ja longera honom i hans svåra varv och de gick kalasbra! Vi hade även placerat oss i mitten av padocken så inga väggar att stötta sig mot och han sprnag på fint i en stor volt runt mig i alla tre gångarter. Bytte varv och samma sak här. Bonden drog igång sin traktor intill oss och började röja men knas han rörde då inte en min utan sprang på fint ändå.
 
Tog sedan och satte upp och körde mycket volter. Försökte även idag att lägga till skänklarna och mina vikter så att han börjar flytta undan för dem vilket emmelanåt gick kalasbra! Vi ssa gånger gick mindre bra men det är helt okej.
 
Tog sedan och började trava på hela fyrkanstpåret i vänstertvarvet och första två varven så ville han sakta av på samma plats och blev lite vinglig på långsidorna. Jag fick driva på lite till (inte för att han gick långsamt) och då gick de mkt bättre. Kunde även lägga in flertalet volter och reglera endel. Tog även galoppen på fyrkanten och samma sak här. Han fattade dock mycket snabbare när ja bara drev lite mer med sätet och han sprang på fint. Även här kunde vi reglera temot och vägarna endel. Även om det emellanåt blev liteför mycket av det goda så gick det super!
 
Anda varvet var myyyycket svårare för herr knas. Han har en tendens att dra sig inåt när man kommer till kortsidan och det är svårt att få ut honom i hörnerna. Jag la några volter just där i trav och det blir bättre dock springingare (inte jätte konstigt då han antagligen även va lite trött i både kropp och knopp) Tog lite galopp men den va så springin och dan att ja sänkte kravet och ville ha en bra lugn och stabil trav istället.
 
Trodde aldrig ja skulle få de om ja ska va ärlig men två varv på volten med lättad han å knas började sänka sig fint. Lät han gå där en stund och även i en lunkigare trav för att sedan sakta av och klappa och beröma finaste hästen!
 
Dagens pass va så fruktansvärt bra att  det är hans bästa! (det har ja aldrig skrivit innan). Min finaste lilla prinskorv bara briljerar för varje gång ja sitter på honom! JA e så sjukt stolt över han och ja ångrar inte ett endaste korvöre som ja lakt på de lilla kräket.
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback