Gårdagens träning

Måndag
Passet kördes i padocken och det var töm som gälde enligt planen. Tur var det då knas va laddad till tusen och de här med att lyssna på mig de va bläff! Vi traskade runt lite i alla varv och vinklar innan vi körde igång. Tyvärr blev det i samma hörne som vi alltid kör i så det blev ej så mycket utveckling från våran sista plats.
 
Började i hans lätta varv och ja han gjorde direkt det jag bad om och det funkade galant. Kunde trycka på han så han använde hela bakärran utan att bli springig eller falla in i galoppen. Det som är roligt med knas är att ja måste styra runt han för annars så traskar han rätt in i staketet. Sötnöten.
 
Andrav varvet som är hans svåra och mitt svåra varv att tömköra i gick käpprätt åt pesos. Han tog ingen stöd på yttertömen, han blev springin, han sköt in bogen, han "blev rädd" för något i buskarna och ja så fortsatte det en stund. Då jag har problem att köra han i detta varvet har ja då självklart svårt att hålla spö med. Det resulterar i sin tur att knas inte går fram utan stanar och korvar sig. När ja väl fick fart på han så måste ja varav snabb och känna av hur han går då det oftast blir att ena sidan av volten så drar han sig inåt och i andra sida sticker han utåt. Jag sätter inga krav på att han ska trava på i form när han gör såhär för de går inte utan han ska gå rakt och följa mina tömar och takt sedan kan ja börja forma.
 
När han fick gjort dagens "mål" så skrittade vi ut runt ängen. Mötte självklart på en åkergräsklippare men den spatserade han snällt förbi om nååååågot spänd min lilla fiolsträng. Hoppa till lite med efter att vi paserade den med men inget farlgit. Han hade även lite brottom hem då tjejen sprang och roppade efter han men aja. Nya tag idag!
 
 
 
 
 
 
En tydlig bild på hur sämst koll ja har i detta varvet...
 
 
Tur att ha inte e så fet av allt gräs så gjorden åker inte alls fram...
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback