Gårdagens Träning

Tisdag
(Börjar se en mycket dum trend i det här med gårdagens tränig?! har helt enkelt för mycket att göra ibland) Hursom, Jag fortsatte på marias övningar idag med och de gick super. Han fattade mycket snabbare och ja kunde mer eller mindre börjas gflytta för skänkeln direkt och när han gick emot så gjorde jag en volt och det räckte oftast.
 
I högervarvet när vi skulle trava så började han bråka igen när vi kom "mot" häcken så då dummade han sig och tvärnitade. Började med volterna och kunde efter 5 min trycka ut han i hörnet och gå hela långsidan. Festliga va att tog ja mig ut till hörnet och red långsidan sedan så gick de bra men "genade" jag ( det står en höskrinda i ena hörnet så ja kan självkart itne rida ut i det hörnet) så tvärnitar han nästan alltid. Fick inte någon viadere bra avslapnad trav men tyckte att så länge de va trav och han lyssna så va det okej.
 
Vänstervarvet är de däremot nästan ALDRIG (peppar peppar) några problem. Vi kan Trava på i en sjukt bra känsla och "bärighet" hjela varvet ta ut svängarna och rida sjukt bra hörnpasseringar. Gör vi dem passeringarna på tävlingarna så kommer de gå grymt bra. Nu ska vi bara få till dem i andra varvet med.
 
Passet avslutades med en bra känsla och en uppridning på medellinjen, något vinglig men helt okej.
 
 
 

Kommentarer
Lisa säger:

Vilken fin häst! :D

Svar: Tackar! ska hälsa han detta ;)
C a r o l i n a

2012-07-20 | 20:52:35
Bloggadress: http://dressagebylisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback