Dagens Träning! - ÄNTLIGEN



Måndag
Idag var de snö på backen och härliga 5 minusgrader. Vilket för min del innebar varken styltor eller ömma tassar pga frusen knöglig mark.

Tyckte att knas skulle få tömköras lite, mest skrit och svängarna och de där. Han stod så snällt och fint och trotts att jonas som med var i padocken va super pigg och studsig så tittade bara knas lite på han. Fina powni! Börjad med att gå lite i vänstervarvet som är hans svåra men ja tycke allt att han traskade på bra och fick även lite trav i ganska bra balans och även hyfsat bra framåt.

I hans högra varv som är de lätta så tyckte han de va svårt att gå där ja hänvisade eller snarare jag tyckte det var svårt att få han på en hyfsad volt och inte ha han utåtställd. Testade även på traven här men de gick sådär. Han pep två gånger och sparkade och studsade och sedan tvärnit och backa och vnäde och hade sig. Jag nöjde mig sedan tillslut bara av att han traskade på framåt någorlunda rak.

Avlutade när han hade fått till en görbra trav i låg form. Fina powni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback