tokig eller bara väldigt intereserad

När folk som inte känner mig sådär bra så brukar ja oftast bli presenterad som den hästtokig. Ska ja va ärligt så hatar ja de! Jag har ett intresse för som ja brinner för. Vill inte säga att hästar är mitt liv men ja mår fruktansvärt bra av att vara i deras omgivning och i den gemenskap som finns kring djuren.

Jag vill mer påstå att ja är väldigt intereserad och vill inte framstå så tokig. Tokig för mig är något negativt. Alltså ingen som ja vill framstå att vara. mina vänner inom ridsporten ser ett intresse medans mina vänner utanför ser mig som toki. hur kommer detta sig?

Jag säger ju inte att någon är hockeytokig eller fotbollsnörd/tokig utan intereserad. Kan de va så att ridsporten fortfarande ses så negativ i min omgivning att man vill sätta en idiotstämpel i panna på mig första gången som man presenteras? Redan då säger man mellan raderna att ja är inte värd att prata med eftersom ja är tokig.

Nej ja gillar inte att vara hästnörd eller hästtokig jag är intereserad av ridsport eller hästar välj själv. Men kalla mig inte tokig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback