Dagens träning



Onsdag
Promenerade lite med knas. Tog sedan och började longera honom. Gick över förväntan hade ingen pisk idag och de gick utan problem att fatta både trav och galopp. Valde att longera han mest i trav då de va rätt så mycket snö på backen så de va lite jobbigt förr herr knas. Vi bytte till de svåra varvet sedan och han traska på så fint så. Blev två lyckoskutt då täcket åkte upp lite men inget märkvärdigt. Han gjorde riktigt fina volter hela vägen ut på spåret, han har haft en tendens till att gena.

Roppa sedan på lillen och hon slängde upp mig på ryggen. Knas va senlugn och vi började gå lite. Jag i min michelindräkt kände att ja höll på att glida ner men vi gjorde  halt och ja kunde kravla mig upp lite bättre. Satte sedan upp helt och styrde runt själv. Lillen hade tyvärr gett sin fina häst Björk liten gotta innan så hennes fingrar luktade väldigt gottVilket gjorde att knas gärna ville gå i hennes famn.

Vi styrde runt gjorde några halter och igångsättningar till skritt och nöjde oss där. Jag va supernöjd över knas Insats i dag och hoppas de fortsätter i denna takten. Näst pass är planerat in på söndag. Då kanske ja kan få någon till att fota oss lite mer.







Sista bilden innan kameran ramla ner i snön


Kommentarer
Nathalie säger:

sötnospålle!

2012-02-16 | 01:27:56
Bloggadress: http://nathaliesafko.blogg.se/
Linnéa säger:

Beroende på när du ska vara i stallet, så skulle jag nog kunna fota. =) Är upptagen från ca 13 och kanske 2 timmar framåt, men före och efter det har jag all tid i världen. =)

2012-02-16 | 09:14:14
Bloggadress: http://www.linneamarkstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback