Träning för Maria Hagström

Söndag
Knas var lugn och fin och ja kunde mana på han i galoppen på volten utan att få någon större reaktion. Maria kom lagom till att vi skulle sitta upp och vi gick snabb igenom föregående ridpass och vad vi skulle försöka hitta mer fokus på idag.
 
i skritten va han grymt bra. Det va knapt någon taktning så fort ja la an benen för att flytta honom förutom i de läskiga hörnet. Där så blev han som skjuten ur en kanon! Vi började trava rätt så omgående och ja allt var bara SKIT! Han hade noll fokus på mig och satte av i all världens fart. inte så han bockade eller liknande utan han bara sprang sprang sprang! Fanns ingen hejd och även om ja försökte rama in han på minivolter så gick det inte.
 
Han tycke antaglien de va pest och pina att srpinga fint och ville helre springa fort och mycket. Vi hade inte så mycket nua saker utan allt var bara repetiton från förra passet. Jag fortsatte på mina folter och idag även rakrikta honom lite mer innan han blir så himla springig.
 
Som Patrick Kittel har piaff och passage som sitt signum har jag och Wille småvolter som vårat. Har ju hört att man skall vara bra på något.
 
Nej detta passet gav mig inget mer förutom träningsvärk i bena och en dyblöt häst. Vi är kvar på samma, volter och serpentiner.
 
Att minnas
* Fortsätt som ja gör med volterna, börja inte hitta på något nytt.
* Glöm inte ytterskänkeln spec i högervarvet.
* Försöka vara nogranare med mina vägval (hjälper att titta upp!)
* I vänsterva innan spåret hjälper de om ja tar några små små snabba tygeltag för att återfå fokus istället för att spribnga.
* Vid seprpentingvädning åt höger, var nog med att rida RAKT nästan lite åt vänster innan jag vänderöver.
* Pepptalka mig själv, du kan och du är bra, det du gör är rätt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback