Gårdagens Träning

Tisdag
Gick bort till ridhuset och han taqggade till lite på ditvägen. Inne i ridhuset var de redan två ponnisar som red och herr W blev nog lite småkär i Bonnie. Vi skrittade runt lite och var i den övre delen då ja stod och pratade med en bekant. Blev lite på linan i trav i båda varven och ja måste säga att så fort ja fick han att börja jobba så slappnade han av fint och trampade på.
 
Tanken va bara att vi skulle känna lite på att vara i enn y miljö och detta gick strålande. I hans svåra varv så slappnade han av me eller mindre direkt och sökte sig fint neråt. Tyvärr hade jag lite tidspress men annars så hade jag mer än gärna velat arbeta en lite längre stund. Vi var där ica- 15-20 min och ja tyckte det kunde räcka för en första gång på ny plats. Funderar på att kanske hoppa honom där istället för i "korallen". Nästa vecka kanske ja packar han i lådan och åker bort till klubben för lite mer träning.
 
Knas va fin och ja kände mig supernöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback