Gårdagens Träning

Lördag
Hade önskat att jag kunde rida ut med han idag men dåde inte fanns någon som kunde så tog ja padocken istället. Han va tusen gånger lugnare idag vilket kändes bra. Började longera och märkte att han lyssna mycket bra!
 
Satt upp och körde mycket serpentiner och volter i skritten och han lyssnade på bra. Tyvärr så lyssnar han dåligt på ena långsidan och flyter iväg då jag har svårt att komma åt han och det finns ingen väg utan jag skär av lite tidigarepå banan.
 
Började sedantrava och han kändes fin lite springi emellanåt och så kommer långsidan utan vägg och han försvinner. Ibland kommer jag åt med min högerskänkel och då följer han påå bra så det gäller bara för mig fortsätta komma åt han så tror jag nog att det löser sig. när han går bra så går han riktigt bra men när han går kast så får ja ingen hejd på han... gah!
 
Tog även sedan lite galopp i båda varven. Tyvärr så fick ja svårt att rakställa han innan ena fattnignen så han fattade fel och blir övertaggad så han sticker iväg i en himla fart iväg men inga brallar vilket är skönt. Fattade någon åt andra hållet med och där kom jag inte åt han alls så vi slutade på andra sida padocken!
 
Jag måste komma ihåg att våga använda mina skänklar mer och på så sätt lotsa runt han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback