Dagens träning

 
Torsdag
Ytterligare ett pass att lägga på hyllan tio i topp! Gah känslan fanns lydnaden fanns och glädjen! Göstapetter denna hästen är så sjukt grym! Måste säga att ja är evigt tacksam Rebecca att hon hittade annonsen och tvingade mig att ringa! 
 
Vad gjorde vi då? Jo vi börja med att longera och jag märkte redan här att detta skulle bli ett superpass! Han gick på en perfekt volt hela tiden och jag behövde inte driva runt han vid det farligaste delarna utan han sprang bara på. Likaså i galoppen dock va de lite jobbigt för han valde att samla sig rätt mkt trots att ja lät han gå ut mer och springa på lite. Fina Knas! 
 
Satte upp och vi gjorde våran bästa skritt hittills! Han taktade knappt iväg något alls idag utan jag kunde använda mina självklar på bästa sätt och på så sätt koncentrera han på att jobba istället för att springa. 
 
Började sedan trava och sist så sprang han väldigt mycket så jag hade förväntat mig att han även skulle göra detta idag men de gjorde han inte utan han började direkt att arbeta i den traven som vi avslutade med för Maria! Jag kunde utan problem köra serpentinerna och behövde bara göra några volter när han flöt iväg för mig lite. Dick måste jag erkänna att jag själv tappade mig några gånger och då kunde ja självklart inte kräva att det var hans fel! 
 
Vid galoppen så va ja bra klantig och i fattningen så bockade han och ja flög dock inget farligt. Så det vara bara att sitta upp igen och köra 5regeln. Alltså gjorde vi 5 st nya fattningar i det var helt okej. Dock känner ja nu i efterhand att ja skulle gjort en till men han va fruktansvärt trött så traven efteråt så blev de lite spänt och stretigt så ja la ber han och lät han trava av lite på halvlånga tyglar innan vi gick hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback