Gårdagens Träning

Måndag
Tmökorningslektion på schemat idag för Alexandra. De va lite småstressat idag efter jobbet men vi han. Knas skötte sig bra han ville inte riktigt gå utåt utan böjde sig bara utåt. Alexandra fick bukt på de och fokus låg på att han skulle spåra och gå rakt runt på en stor volt. i Traven sköter han sig mycket bättre och kan traska på bra samtidigt som han sänker sig någorlunda.

Vi bytte även tömfattning vilket resultera i att han kunde sänka sig ändu lägre dock får man driva på uta bara den för att han inte ska bli "två delar". Framdelen traskar på bra medans bakdelen står typ i andra sidan av padocken. Men när han börjar aktivera baken så går han riktigt fint =)

Jag skall tänka på att använda mig av spöt för att kunna driva på han mer och även tänka på min position, ja ska alltså inte hamna i boghöjd å framåt utan ja ska vara i höjd med hans mage. Jag måste ha bättre koll på min yttertöm då den är svaga länken för mig och han utnyttjar de genom att gena.

Alexandra var mycket nöjd över hur långt vi kommit och att ja har blivit bättre sedan sist.


min lilla kyckling







Kommentarer
Catarina Jonsson - Foto och Bloggdesign säger:

Vilken fin häst! :D

/Catarina

2012-04-21 | 16:37:41
Bloggadress: http://catilous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback