Dagens Träning

Onsdag
Min söta lilla fina gubbstrutt till häst! Utan att  tänka på de så började jag gå mot kyrkan med knas och ja kan traska på bad ja om lite raskare tempo så fick ja de bad ja om att sakta av lite eller bara göra halt så gjorde han de. Han spände sig inte alls idag och även när ja valde nya konstiga vägar så va han helt okej med det.

Fortsatte sedan inne i padocken. Vi började med att bara gå över bommarna som ja la ut. Han tittade på dem och sedan på mig och klev över. Vi gick där några gånger och sedan så slängde ja ut han på travvolten. Han bjöd på fint på bommarna som va lite tight men han fattade vinkeln och körde på. Behövde inte driva mycket utan han bjöd fint. Längde bommarna lite och de blev lite knasigt för honom men efter lite snubbel så fick han till de riktigt bra.

Bytte varv och Här gick han klockrent på. Genade några gånger och fick lite brottom runt och när ja lugnade honom så tvärnitade han istället mitt över bommarna. lyckat! Mot slutet så bjöd han som sakt lika bra som i förra varvet så ja va supernöjd och avslutade bommarna där.

Bytte volt sedan och lät han fatta galopp två gånger i bägge varven och han gjorde de galant utan att kicka eller liknande utan galoppa på precis som ja ville i lungt och fint tempo. Han saktade av fint och snällt med när ja bad om detta.

Älskade fina lilla söta knas. I sommar ska de bli riktigt skoj med han Ska även bli skoj att träna med honom för Maria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback