himla skit str...

Storm.. Ja nu börjar jag tröttna på detta skitväder rentutsagt! De regnar vågrätt och de spelar ingen roll om man har paraply för man blir våt ändå. Hästarna försöker gömma sig under sina egna magar då dem tycker att de är förjävligt väder och vi planerar redan at börja ta in hästarna på "schema" från och med måndag.

Jag har inte fått göra något med knas mer än att bara borsta och gosa med honom. Vilket är väldigt mysigt och han stormtrivs med det med. Han är nog även den första hästen som ja träffat som vill vara inne när de är skitväder. Trots att han bara är 3 så trodde jag att ja skulle ha ett månster att ta ut i morse (både aliss och benny ville UT) men nejdå han stod snällt och väntade i boxen medans jag stod och tjötade med två goa tjejer i stallet.

Han fick även komma in idag vid 4-5 tiden och vist var han lugn och fin när han stod i boxen och inspekterade vad som försigick runtomkring i stallet. Han fick faktist en hel höbal eftersom mitt hö är fjolårets och inte de näringsrikaste (köper inte därifrån igen) så fick han mycket så har han något att pilla med under natten.

I morgon ska ja premiära på en ny arbetsplats, ska bara hopp in extra men förhoppningsvis så kanske ja kan hoppa in en-två gånger i månaden. de hade vart rätt så najs =) i morogn så blir första testen så uppdateringen kommer inte fören till kvällen. Då ska ja även försöka få upp sista i sadelkammaren och även måla de sista tränshängarna. Så vill ja nog påstå att vi är nästan så gott som klara.


Sommarbild på knas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback