Dagens träning

Tisdag JAg började att longera och försökte tänka på annas tipps - att stå still på samma ställe hela tiden när ja longerar. Vi började i högervarvet som ja har lättastför och även Wille. Jag höll mig på en liten 1m vol knapt och W sprang runt så fint vart inga problem alls. Ibland mot den öppna delen så hade han en tendens att springa iväg utåt men inget som inte gick att kontrolera.

Sedan bytte vi varv och här finns de lite att jobba på om man säger så. i början gick de bra han sprang ett till två varv och sedan så tvärnit eller slängde sig bakåt. Så de va bara att byta position och driva. så gick de bra men så började han att stressa iväg och brar sprang utan att höra eller lyssna på vad ja sa så ja plockade ner till grunden och bara skrittade på en liten volt runt mig och gick lungt hela tiden.

Tog sedan några travsteg och förlföljde tre varv och avslutade när han va lugn. Maria slängde sedan upp mig och vi började att hänga och promenerade en sväng. Sedan så satte jag upp och vi traskade runt lite. MAria gick på avstånd från mig och ja kunde göra volter runt henne utan problem. Vi kunde stanna lite och vi kunde gå igång sjävla och allt! bytte sedan vi varv utan problem gjorde vi ävenvolter här men de va lite läskigt att gå på rakspår så han tydde sig mot mariafast ja ledde utåt. Men så fick han några rakare steg så avslutade vi där med massvis med beröm och klappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback