Dag 2 När och Varför jag började rida

När
Jag gick i 6:an och mina kompisar som ja då "lekemed" hade ridit sedan dem var små. Djurälskare som ja va så hade en kompis (josefine Karlsson) en shettis (sir Clinton) som hon red och jag fick hänga med hon instruerade mig och jag fick rida. Vi började på försommaren och till hösten så hade jag tjatat så mycket på min pappa att han skrev in mig på ridskolan. Han och mamma var livrädda för hästar så de tog emot för dem att göra detta. Då jag gått i konståkning och diverse grenar så hade jag slutat med allt. Jag var rastlös och ville göra något nytt.

Varför
När jag och jossan var iväg hos clinton och red så var de så fruktansvärt roligt. I början så berättade jag inget för mamma och pappa att ja var iväg och red på detta svarta lilla månster för då hade ja nog aldrig fått fortsätta. De blev ju inte mindre spännande bara för att de även blev "hemligt". Karin och jossan Red på Lyckans gård som hade isläningar och mitt naturliga val blev då lyckan. Att de va islandshätar var bara lättare att övertala pappa med. Fallhöjde var ju trots allt inte så stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback