Dagens Träning

Söndag
Börja longer som vanligt. Han bråkade lite i den lätta varvet och ville inte galoppera utan bar sprang iväg. Så vi fick backa tillbaka ett steg och bara få honom lugn och fin. Ville ändå fatta galoppen men nöjde mig ett något varv. De svåra hållet höll vi kort och började i skritt som va lungt och fint. Han fick sedan trava på i ett lungt tempo och de gick super. vissa korta stunder emmellanåt så sänker han sig riktigt fint och höjer upp ryggen bra.

Jag hoppade sedna upp på han och linda ledde mig runt halva padocken på ett långt avstånd. Sedan så släppte hon och jag och wille traskade runt själva. Vi gjorde några sävängar och red i en åtta samt några halter och starter. Allt gick super och trots att där var en annan häst i padocken så blev han inte något större besvärad över detta! SKÖNT Duktiga lilla girs


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback