Gah billig!

Var ute i stallet idag och allt va som vanligt tog in knas och började borsta så upptäckte ja ett litet sår på bakbenet så de va bara ut och tvätta av bena och sedan upptäcka ytterligare tre småsår! börjar fundera på om man ska sätta på han skydd i hagen?! Men men han var urmysig och borsta och dona med men så kom vi till den där för jäkliga bankandet.

brukar alltid börja på hans  vänster fram och bankade. De va några småryck men när ja bankade i många slag på varandra så lugnade han sig och ja va nöjd så benet fick åka ner. Valde även idag att inte ta bakbena då ja skulle vara tvungen att hålla på såret och de skapar obehag och ja vill inte ha mer obehag när ja gör detta. Gick sedan över till höger fram och den har varit hans bästa hitil så ja hoppades på att de skulle gå fort även idag.

Tänk vad fel ja hade! ja började banka lite lätt inget stort alls. Sedan så började han, det är absolut inte panik eller liknande utan ren och skär trots/testing. Han försöker med ALLT så som att lägga sig på mig, ställa sig på bak, hoppa runt påp två/tre ben, rycka ur hoven etc. Tyvärr så råkade ja tappa hoven två gånger vilket man märkte på honom att han kände vinst. och det blev bara jobbigare att hålla efter det. Linda hjälpte mig genom att klia på rumpan medans ja höll benet. Jag försökte då bara nöja mig med att han INTE skulle lägga all vikt bak utan stå snällt JAG skulle ställa ner hans fot. Tillslut gick de okej.

Kan medela er alla att de är ett lätare gympass med explosiva muskelgruppera att stå och fippla med hans fötter när han är på bråkhumör! Det är då en mycket billig häst vi pratar om!

Fattar inte hur länge ja ska behöva jobba med detta. har snart gjort de minst varannan dag i en månad bara lyfta och banka. Hoppas att den som väntar på något gott inte vänta för länge...


två första såren

andra benet. mitt på insidan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback