Dagens Träning

Onsdag
Longeringen gick super och man märker att han blir starkare då han självmant valde att galoppera i ett lungt och sansat tempo några varv på volten i båda varven. De va inga som helst probmelm att driva eller sakta av. Eftersom han va lite seg och dan så valde ja att inte longera så länge.

Idag fick ja även asistans av värdlens finaste P som höll i knas medan ja satte upp själv för första gången. Det va inga problem alls! Va görnöjd över att kunna sitta upp själv från pall idag.

Började som vanligt att traska runt lite, tempot va okej men lite högre än vanligt. Gjorde några volter fram och tillbaka och han va inte lika pigg idag på att ta vänstervarvet, även när ja använde mig av vikthjälperna. Vi arbetade mer i traven idag och jag ökade kraven på de sättet att vi skulle trava på mer och gjorde även lite volter och bytte varv och liknande. Jag va supernöjd med travarbetet men inte lika nöjd med hur han var i käftet. De va tjafs å stret och alämnt "dumt" försökte lirka och vara lätt i handen och försökate ge honom de stöd han skulle söka men nja. Gick inget alls.

Avslutade när ja kände att han inte va lika tjafsig och böjde efter lite. Blev några bilder på oss tänkte ja skulle dela med mig.




här välter vi häst











Trött!


Kommentarer
Anonym säger:

härliga bilder ! vad duktiga ni är :)



// Tessan

2011-11-12 | 13:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback