Dagens Träning

Lördag
Longeringen var lugn och avslapnad, jag testade på många avsaktningar och igångsättningar. Vi fick även in lite galopp som va mkt kontrolerad och lugn. De va en gång som han tröttnade på mig och stannade för att protestera lite men efter att bytt min position så gick han fram igen.

Emma hjälpte mig sedan att hoppa upp på knas, som vanligt så visade han inga problem på när ja satte upp på ryggen. Jag gjorde massor svängar och volter och vändningar fram och tillbaka. Idag var vänstervarvet mycket bättre än sist. Använde mig även vikterna för att hjälpa honom lite.

Blev även mer trav idag. vi körde på långsidorna och sedan försökte vi även få med kortisodrna och de gick galant! Så himla nöjd över mina fina Powni!

Han hoppade även till för något men de va inte så farligt utan han svängde iväg några steg bara. Varken jag eller mamma viste varför eller vad de var men han blev inte stressad av det eller något. Ingen skada skedd och blir de bara så när han blir rädd så är ja inte något vidare stort problem.

Mamma fick äran att knäppa några bilder men tyvärr så är mamma inte någon fotograf och de hade börjat skyumma så ja bilderna är itne de bästa.


Vikthjälp och ledande tygeltag = snyggaste sitsen
























Ja som sakt suuuuper kavlite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback