Tuuuuuuuuuuut! (fara över signal)

Ja som jag skrev i går så trodde ja knas hade fått exem eller nässelutslag. Inget av de va vidare roligt men får ja välja så tar ja nässelutslag.

Åkte till han efter jobbet tillsammans med tessan då vi skulle "frumma" lite och dra n extra tråd. Jag skulle även klä på han en pjamas och han skulle få bli omvisiterad. JAg va juh även rätt så orolig över han "köttsår" som både tess och pappa sett.

Kom ut till en mkt glad skit som inte alls hade ett stort sår eller a sårområdet va stort ca 15x10cm på hölsen mot bringan men de va lite upskaft/bortskavd päls och såg ut lite som ett lättare brännmärke. Typ så som man kunde få när man va liten och kastade sig på en madrass på idrotten. Eftersom de även fått gå ute en studn så hade de luftats fint och torkat upp bra.

Knottrorna da? Jo alla på vänster ganach och hals va borta han hade någa få precis under ganachen men dem va "nya" så de kan hända att han pulat i sig ngt nu nyligen. Såg även idag att han fått några små bublor på höger ganach som inte va där i går så ja han sätter i sig saker som han inte ska äta! får gå och inspektera hagen lite tror ja...

Mina oroligheter har med andra ord lugnatsig och de va nässelutslag så nu kan ja andas ut! Fick köpt ett sådan där täcke som ja skrev om i går och ja jag kan säga att han är nog rätt nöjd nu när han har de på sig. Errols funkade fin fint men de va lite långt så de hängde en del på rompen. Bra att ha om de andra ska tvättas eller om de råkar gå sönder.

Min fina lilla pjamashäst. De va lika varmt idag men inte gassaned som och mkt mer vind så idag fick de allt stå kvar ute. Den andr ponnin är inte lika besvärad och känslig för flugdj*na som Knas är utan klarar sig med en huva och lite svansvift.

Bilder på knas i pjamas kommer i kväll =)

Jävkligt glad häst =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback