Överaskning

Ja som ni vet så har ja sagt att ja har något på lut. Ett "sammarbete" med Twiligt. Å ja som vissa av er redan vet (väldigt få) så har ja införskaffat mig en häst. Han heter Twilit och är efter Twiligt 1062 (där av "sammarbetet").

Rebeccca hittade honom och sa att de va en mkt lovande häst så ja ringde till jan-anderss och vi bestämde att jag skulle komma ner och titta på Wille två dar senare. Så jag och linda tog våran svarta fara och åkte ner till Älmeboda. J.A. visade oss den lilla men ja vart inte hundra övertygad fast ja gillade stammen på han otroligt mkt så vi kom överens om att om han skulle gå igenom besiktningen så tar ja han.

Mycket riktigt så några dagar senare så kom vet ut och kikade på han och han gick igenom. Så i sönadags åkte jag och tessan ner (bara en resa på 5-6h med transport) och hämta hem han. Resan gick superbra och ja va så himla stolt över honom. Stod som ett ljus i transporten och gick på  lika bra. Däremot kom problemen när vi skulle lasta av... Han vägrade att gå ur!

Men men nu är han hemma har jobbat lite med honom. Han är lite spänd av sig då det är första gången han är utanför sina trakter så de är helt acceptabelt. Går i en stor hage tillsamans med två ponnytjejer varav han fattat STORT tycke för den ena, hans tjej.

här är lite bilder för den intereserade. tyvvär inga bra men de får duga!







Tyvärr har ja inte hunnit ta interesantare bilder än detta men ja ni får hålla till godo. Bättre bilder kommer förhoppnigsvis till helgen då ja även har mer tid och bättre kamera!

Jag hoppas nu även på att ja kommer ha mkt bättre uppdateringar och återgå till min vanliga bloggning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback