Dagens Träning

 


Onsdag
Idag så började jag med att lägga på sadel. Gick Galant! Han fick stå med den en stund medans ja leta efter en sadelgjord. Den ja hade tagit fram var för liten. Det hela sluta med att ja fick byta sadel med eftersom den andra hade längre stroppar. Så de blev lite sadelbyte och annat rajtantajtan. Knas skötte sig exemplariskt!

Jag tog även på ett annat remontträns (de rundsydda) tillsammans med ett novabett. Tyckte att han blev mkt bättrre och positivare av att ha de i munnen så de blir nova nuframöver.

Vi började med att gå något varv i ridhuset och han gick bra och avslappnat. Vi började med att han bara fick skritta runt mig och de gick över förväntan bra. Han föll sedan in i trav när ja bad han om de och de gick såpas bra att ja glömde av mig helt och bara stod där. Så bytte vi varv och de va lite klurigare. Jag ändrade om lite med linan och spände genom inre bettringen - över öronen - ner till yttre ringen. OCh vilken förändring det blev direkt på han! Självkalrt va de inte klockrent utan han stannade tre gånger för mig i traven men så va ja lite småslarvig med och va inte på han när ja viste att där kan han stanna.

Somvanligt så avslutade jag när de gick som bäst och hade en mkt nöjd ponni med mig ut. Vi gick även en liten sväng upp för vägen och bort ner för ridhuset. Han gick på tårna men lugnadesig somvanlig efter ca 10 min.

Mkt nöjd över dagens pass!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback