Sköna dag.

Ja i går kväll så spenderades kvällen på resutrang Vatten tillsammans med en härsans massa goa människor! Reggy bandet Pubell (stavning?!) spelade sin första spelning på 5 år och de va så sjukt skoj att få se och höra de bandet igen. Lyssnade mkt på dem förr innan ja träffade patrick faktist.

Kvällen avslutades lite tidigt då ja va överansträngd och vi åkte hem till P´s föräldrar för att sova. Maria sov även över och vi fnittrade bra länge in på småtimmarna.

Idag morse så traskade vi upp i ottan (okej inte så tiditgt men tidigt) för att bege oss ner till sunt för lite "sunt häng". De är så himla mysigt där nere och fördelen för mig som inte gillar att bli grillad i solen är att ja har massa båtar att kika på och de fläktar rätt så gott med.

Maria körde sedan hem mig vid 12.30 tiden och ja va lite med min fina mamma som är så snäll mot mig. Vi sydde om knas fly och hoppas nu på att den ska sitta på honom utan att ligga långt nere på näsan. Mamma och ja åkte även bort till han och ja tog och borstade han lite försiktigt (måste akta huvudet) och kikade på min fina. Insåg att solen har blekt han rätt så rejält och att han är numera gul vilket inte är jätte snyggt.

Mamma stod och klappa han länge med och ja försökte få bort alla dumma flugägg men de e juh hopplöst! Vet inte hur många ägg han har på bena och dem går inte bort! Suck! Aja de blir till att avmaska rejält innan man åker tillbaka till Borås!

När ja ändå va där med mamma så tog jag och traslade upp en lina som låg och skärpade och virade upp den på en rulle igen så blir de enkelt och lätt att bara ta den och stängsla om hagen sedan när de blir dax att byta. Hoppas dock på att gräset ska växa lite till så att de bli lagom med gräs om ca 1 vecka då planen är att byta hage på dem.

I morgon är tanken att åka till Göteborg en kort sväng med Maira. Får se om ja får införskaffat mig ngt. Hade gärna sett att ja kommer hem med ett par Vita converse men det vet man aldrig. Ska även förska få ring vet, hovvis och försäkringskassan i morgon.


Ser ut som en Cancerpatient....


Herr Knas?

Ngn inspekterar vad min mamma hittar på?


Detta va för knapt 2-3 veckor sedan...

Dagsfärsk bild...


Kommentarer
Emma säger:

Skönt att du är tillbaka igen!

Har du provat att ta bort flugäggen med en ryktsten? Det är det mest effektiva tycker jag om man inte vill stå och pilla med naglarna i en evighet.

Ta hand om dig!

2011-08-01 | 00:13:34
Bloggadress: http://emmasgarderob.blogg.se/
Sofia - Mode, foto & personligt säger:

Har kört igång en ny omgång av veckans blogg, var gärna med :)

2011-08-01 | 01:13:18
Bloggadress: http://smnmode.blogg.se/
Linda säger:

Blev rek. Av min hovslagare att ta t-röd på flugäggen, och de funka :)

2011-08-01 | 11:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback