Falsterbo sammandragning

JA som ni alla vet så åkte jag, Anna och tessan ner till falsterbo. På nervägen så hade vi med oss en ridskole häst som skulle lämnas tillbaka så resan gick rätt så segt.

När vi kom ner så började vi med att spana in mässan och vi kollade vad som fanns och inte fanns. JAg och anna köpte oss schabrak från schokemöhler och jag hittade även mina gråa lindor. Tyvärr så spöregnade det hela dagen och de va sådär kul att gå runt och va blöt men vi va i falsterbo så vi hade skoj ändå.

Kikade på dressyren lite med och ryttarna är bara för duktiga. Jag tycker personligen att det är roligare att kika på framridnigen än själva tävlingsmomentet eftersom ja kan få ut så mkt mer från en framridningen. Man ser hur ryttarna löser de olika problmenen och etc.

Till kvällen så åkte vi till malmö för att hitta rätt på vårat hote. Fixade oss och gick och käkade middag. När vi satt och åt så upptäckte vi att de flesta ryttarna som tävlade på falsterbo bodde på samma hotel som vi! FRÄCHT! Den ena vita byxan efter den andra kom gående.

Lördagen va de superhärligt väder och vi lyckades få lite färg på kropparna. Jag satt och tittade lite mer på framridnigen och såg även Ankis omtalade Kür. Mumma! Rolig, mäktig och skickligt gjord.

Jag fick köpt mig två pikér idag men inte så mkt mer. Tkr mässan  överlag har haft en halvtaskigt utbud.

Söndagen så åt vi faktist frukost med Patrik Kittel! De ni. PAckade de sista och åkte sedan till falsterbo. Fick köpt de sista lindorna och åten hästgodis till extrapris. En lädergrimma till hagen och även ett lädergrimsaft.

Såg finalen i Ginatricot och ryttare byter häst. Ja asså jag vill nog påstå att det är inte för inte som dessa duktiga ryttare är där dem är idag... Dem är enorm skickliga ryttare som vet vad dem gör. Jag hade aldrig klarat av att efter 100 sek på en häst kunna rida och  geonomföra ett svårt dressyrprogram...

tyvärr så har ja de flesta bilderna på den stora kameran och den är på laddning. Men detta vad var jag fick med mig hem + en till pike + en till hallongodis






den sjukt mjuka och fina grimman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback