Dagens Träning

 



Tisdag
Ja idag så hade ja gjort en liten longeringsvolt så att han inte skulle få möjligheten till att "entraiväg". Tror även att detta va väldigt bra för hans koncentration eftersomhan sprang på mkt fint. Vi körde i båda varven i lugn och sansad trav. Och avslutade longeringen med lite galopp i båda varven. Han skötte sig exemplarisk och sprang på mkt fint och stressade inte iväg.

Sedan så gick jag några varv med honom innnan tessan kom och vi började att hänga på han. Idag så kortade vi ner själva hängsningsprosessen. Blörjade att hänga lite och sedan lite mer för att sedan vara helt över honom. Han skötte sig och andades under hela tiden. Sedan så tog vi ett steg. Lite stappligt men de gick ja hoppa av tessan gick ett varv ja gände över han igen vi tog ett steg ja hoppa av ja hoppa upp vi tog två steg och eftersom de gick så bra så avlutade vi med massa beröm och sval och skön avbaddning.

Han skötte sig hur bra som helst idag å med facit i hand så va de helt mitt fel i går. Hur kan man vara så korkad att man hoppar upp på en unhäst som vilat i nästan 2 v. PUCKO!

Fotografen tessan va med å detta fick ja med mig hem








Såhär glada va vi (jag) efter dagens pass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback