Provridning

Det är vad min dag har att erbjuuda idag. Det är inten häst till mig - ja har juh min jr! Utan en häst till jossefin, hon som hade bosse. Jag har hjälpt henne och leta lite med och så har hon fastnat för en häst nu som hon provred för några dagar sedan tillsammans med sin pappa. Vi åker dit för en till provridning och om allt klickar och hästen går egenom så tror jag nog att hon kommer ha en liten orion.

Det jag vet om honom är att de är en svart valack med en liten stjärna. 12-13 år, hoppad mkt och bara tävlad där. Kan dressyr och antagligen de bättre än hoppning. Skulle va en lugn och trevlig herre att ha och göra med.

Ska ta med mig kameran och knäppa någon bild från dagen.


Igår så hjälpte jag som sakt leif med Chardonay. Jösses vad den hästen är duktig! Detta va andra gången jag satt upp (kändes säkrare nu när leif höll i han) och vi skrittade rätt så länge. Sedan beslöt leif att vi även skulle trava. Så leif sprang brevid och ja  åkte häst. Mjuk och behaglig trav att rida i hade han och vi gjorde några varv där tills leif blev trött. Hade så gärna velat haft den hästen!!! Men man kan la säga att ja inte riktigt har råd då han inte kommer att gå under 100.

Nej nu ska ja sätta på mig stallkläderna och bege mig till stallet för lite fix!


Kommentarer
sassa säger:

Fin blogg! :D



Frågestund hos mig..



Ställ gärna en fråga! :)



http://serriosabrunetter.blogg.se/2011/january/fragestund.html#comment

2011-01-28 | 20:51:13
Bloggadress: http://serriosabrunetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback