Visste du att...

...ordet hästviskare är missvisande?
Indianer tämjde ibland vildhästar genom att hoppa upp på dem och bita dem i öronen. Det fick hästarna att sluta bocka då rycken från bocksprången orsakade mer smärta i öronen. Åskådare missuppfattade ibland vad som hände och trodde att indianerna viskade till hästarna.


Jag hittade denna roliga och interesanta snutten på en blogg och tänkte även ja dela med mig. Man kanske ska testa och bita hästen i örat när han börjar. frågan är bara hur fasen man ska hinna komma till örat mitt i bockningarna...

Kommentarer
Emma säger:

Haha! Bra knep, men jag undrar som du: Hur ska man hinna fram till örat när man förmodligen är på väg av?! :)

2011-12-08 | 15:05:08
Bloggadress: http://emmasgarderob.blo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback