Dagens Träning

Måndag
Idag så var transporten framdragen somvanligt och ja skulle lasta knas. Rosa hinken stod längst in och när han fick syn på den så var han mer eller mindre redan inne i transporten. Mamma var med mig (inte för att de är mkt hjälp men lite i vart fall). Vi gick in och ur några gånger och så för varje gång han gick in hela vägen så fick han äte lite mat inne i transporten tills de tog slut i "koppen".

Mamma fick även ager "läskiga rösten" som gick fram och tillbaka runt bakom transporten och pratade hela tiden och de va inga problem. Han lyssnade som vanligt väligt noga till vad hon sa och så men maten va bra god den med. Sedan så ställde sig mamma på sidan och började klia på rumpan vilket va uppsakttat. Vi gjorde detta från båda hållen och de funka galant. Jag försökte även förflytta mig bakåt i transporten medans han stod kvar och åt och de gick utan problem det med. Tanken är juh att han skall kunna gå in och ut själv sedan på komando och även stå kvar när ja flyttar på mig.

i morogn ska ev rebecca komma och rida och så blir de transportträning. Ska fröska göra "gången" lite smalare i morgon och se hur de går. Sedan så tror ja tyvärr inte ja kommer att hinna träna detta här hemma men annars hade jag även börjat med att träna på att "lotsa" in han i transporten från sidan. Det är juh de allra ultimataste!

Det är ingen där ute som har något bra tips på hur man lär en häst detta?

VI har även övat på att spola bena lite idag. Tog mig an och tvättade grisens bakben så de syns att dem är vita... Först va han lite otålig men mamma peppade honom och tillslut så stod han stilla och ja kunde göra precis vad jag ville. Tyvärr så är vattnet lite kalt så de klart att de uppfattas obehagligt så de kommer bli en helkroppsduch när vi kommer till borås innan vintern och så blir de tvätta bena i varmvatten så blir de nog inte så farligt.


Vita ben

mys/peppstund

Någon är otålig

Snopet - man blev visst tillsagd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback