(går)Dagens Träning

Tisdag
Idag så skulle ja få hjälp av rebecca med knas. Mamma började att klia knas och självklart muta han med endel morötter. Sedan så va de till att longera bort eventuell överskottsenergi. Knas klarade de galant och även om ja inte mana på han så föll han in i galopp vid några tilfällen. Dock så försöket ja inte behålla galoppen eftersom ja tyckte att de är en lite för liten volt att en obärig unghäst ska kunna springa runt på.

Sedan så va de rebeccas tur att göra entre! Ja slängde upp henne på ryggen och hon hängde på honom. De blev många klappar och så traskade vi runt ett varv. Eftersom rebecca är så graciuös som hon är så kravlade hon sig sedan upp på han och vi började att gå runt några varv. Jag gick lite snett framför/brevid och hade han på "lös lina". R tog även och svängde om honom och bytte varv och ja följde bara gladeligen med.

Rebecca ville även testa lite trav så då var de bara för mig att ställa mig i mitten och sedan hjälpa till att driva på lite försiktigt. Det blev inte många travsteg men allt som allt tro ja dem tog sig runt ett varv. Ja va så upprymd av att knas skötte sig "bra" (alltså inga bockningar och liknande förutom att han va lite "trögstartad") så ja minns inte om vi trava i båda varven.

Rebecca kände sig nöjd och även jag, jag kunde änns inte hoppats på såhär mkt hjälp! Vi klappade om gris och nöjde oss för dagen. Nästa gång ja får hjälp är på torsdag efter 16.00 igen

De här är en ovärdelig hjälp!!!!


klitajm

longering

vi hängde

vipps uppe

Rider runt lite... ja ve itne vad ja gör

så avslut med massa klapp och beröm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback