Klant!

Igår så va jag och patrick iväg och storhandlade inför veckan så passade jag även på att ta med mig en hästtidning hem. MEN idag när ja skulle bläddra i den så insåg jag att himla SKiT jag har juh redan detta nr och de nya kommer IDAG! Morr!

Aja inte mkt jag kan göra, får lägga en tidign i stallet så kanske någon annan kan dra nytta av min tidning.

Efter gymmet så cyklade jag hem och pratade med Johan i tlefonen och sedan hoppa ja in i badkaret och tog mig en lång badstund. Efter de så va de iväg till HM och fick med mig tre tröjor hem som ja gillade riktigt mkt. Blir söta till sommaren.

Sedan mötte jag upp fina Linda H i stallet och vi stod o tjöta en himla massor. Sedan hjälpte jag Linda lite med Svennis, vi satte fokus på galoppen då  han har svårt för detta. Jag brukar jobba våra fina travare på samma sätt och det är:

1. Viktigast är tre takten, travare har lätt att falla in i fyrtakt och då är det bara att gasa! skit i formen och gasa så att du får en tre takt. När takten är inne så kan man börja göra saker men eftersom galopp inte är travarens lättaste gångart så får man kämpa mer med denna.
2. Fatta, sakta av, fatta om, sakta av osv. Fattningen är ett kvitto på din häst galopp. Fatta galoppen och galopera 3-4 steg sakta av och få en bra takt i traven (bli inte för stisig utan avslappnad) fatta om.

Ja de va lite detta vi gjorde. Imorgon ska jag rida colin och linda ska vara med svennis så vi får se vad vi hittar på. någon som är sugen på bilder?


Svennis


Kommentarer
Hulken säger:

Hej!

Vilken fin sida du har!

2011-04-05 | 08:08:38
Bloggadress: http://vasternhastarridning.blogg.se/
Hulken säger:

Fin häst!

2011-04-05 | 08:09:15
Bloggadress: http://vasternhastarridning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback