"duktiga ryttare" spinoff

Ja ni va många som komentera och tyckte till villket uppskattas. Så jag tänkte att jag skulle forstätta diskutera en sakt till som ja inte förstårmig på inom ridsporten.

Alla ryttare har sina favorit bilder, bilder som representerar sig och sina hästar. Oftast är de bilder som hästarna och man själv ser bra ut på. Korten kan vara tagna i "rätt ögonblick" så att säga. Har ni då tänkt på att deras favoritbilder säger mkt om ryttarens kompetens.

Jag såg en bild häromveckan och blev mycket upprör. Utan att se ryttaren så ser jag hur illa han rider sina hästar. Jag fick även veta av säkra källor att ja denna ryttare rider för mkt bra tränare MEN varje gång som tränarna bet han att "återvända" till grundera och lära sig grunderna (ryttaren har helt missat grunderna) så slutar denne och träna för tränaren.

Min fråga är HUR FAN kan man som ryttare (dålig ryttare) säga emot sin tränare på de sättet att när de ger en hjälp så kan man själv avgöra att - nä ja behöver inte den hjälpen! Om en tränare säger att mina grunder är för dålig ja måste träna mer på dem istället för att sätta fokus på piaff exempelvis. Vem är då jag som säger till min tränare att nä du de kan ja jag vill inte göra de.

Gah! JAg vet inte rikigt hur jag ska förklara de jag menar men framförallt. Ryttare som TROR de är så bra att de har mage att säga till tränare som tränar och tävlar i Eliten. Jag pratar inte om gårdstränare eller C tränare utan de tränarna (som är ryttare) på tv.

Facebook är en sådan sida där man kan välja sina bilder, och man bör göra de med omsorg. som ja skrev åvan. Bilden visar mkt på din kunskap.

Jag har försökt att hitta några bilder och de här kommer dem.


En bild som personen hade som visningsbild - hur ser hans ridning ut annars? om man nu gillar en bild som denna? Jag hade personlig aldrig visat en sådan här bild då ja tkr att allt bara är fel!


Profilbild som alla kan se, vad vill man ha sakt med bilden?
Att man är så pass duktig att man håller sig kvar på en häst som står på bakbena
eller kan man inte rida hästen så den står kvar med alla 4 på marken?
(nu råkar de va så att jag vet att hästen är enormt svår men ändå)


Även om bilder är momenttagna så kan man se vad ryttarna själva väljer och om "problemet" återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback